Únava a pocit, že když si sednete, tak ihned usnete, je u mnoha lidí stále častější. Důvodů k tomu je hned několik a fakt je, že si za stav únavy často můžeme sami. Poradíme vám, jak se i vy můžete udržet fit celý den. Je to jednodušší, než si možná myslíte. Jak tedy začít a říci únavě sbohem?

Na únavu má vliv strava! Nepodceňujte to!

První, nad čím je třeba se pozastavit, je vaše strava. To co jíme totiž hodně ovlivňuje naší fyzickou i psychickou pohodu.

Únava a pocit bez energie

Únava a pocit bez energie

Jestliže jíte tučná jídla, vaše tělo s nimi má hodně práce. Musí složitě zpracovávat tuky a cukry a tím vybíjí samo sebe. Následkem toho se dostavuje únava a ospalost, protože tělo nemá dostatek další energie. První rada tedy zní – zařaďte do jídelníčku hodně ovoce a zeleniny a omezte konzumaci tučných a sladkých jídel.

Na spánek je nutné dávat extrémní pozor

Spánek je jediná doba, kdy lidský organismus odpočívá. Během spánku tělo tvoří energii pro další den a je tedy extrémně důležité, aby bylo mu to bylo umožněno. To, jestli se dobře vyspíte, ovlivňuje řada faktorů. Mezi nejdůležitější patří: kvalita matrace a roštu, teplota v ložnici, kvalita povlečení a podstatnou roli hraje i ovzduší. Například spaní v přehřáté místnosti není určitě vhodné. Důležitá je samozřejmě doba spánku. Odborníci doporučují dospělým osobám spát minimálně 7 hodin v kuse. U dětí je to samozřejmě ještě více. Pokud budete kvalitně spát, únava nemá šanci. Pamatujte si, že nedostatek spánku může být i příčinou psychických potíží!

Bez stresu a s úsměvem

Spouštěčem únavy je stres. Snažte se mu tedy maximálně vyhýbat. Pokud to není úplně možné, najděte si alespoň jednu věc, která vás uklidňuje a té se věnujte. Pokud nemá mít únava šanci, začněte se pravidelně hýbat. Posílíte tím vaše tělo a budete se cítit lépe. Poslední rada zní: naučte se odpočívat! Stačí i 5 minut denně!