O zdravé stravování by se měl zajímat každý z nás? Proč? Je třeba si uvědomit, že naše tělo funguje na „pohon“ v podobě stravy a platí, že čím kvalitnější strava je, tím větší a stabilnější výkon můžeme od našeho těla očekávat. Pokud jste to ještě neudělali, začněte se i vy stravovat zdravě. Není to noc složitého, stačí vlastně jen dodržovat několik hlavních zásad. Jakých a proč?

Je třeba vyřadit tučná jídla

Obrovským nepřítelem jsou tučná jídla. Lidské tělo nadměrné množství tuku nedokáže zpracovat, ten se ukládá v podobě podkožního tuku, v cévách atd. Následkem konzumace tučných jídel naše tělo ničíme. I z vaše jídelníčku by měla zmizet jídla smažená a jinak tučná. Přestaňte se stravovat ve fast foodech a restauracích a naučte se doma připravovat lahodné svačinky nebo obědy do práce. Inspirací vám mohou být tyto recepty z hlívy ústřičné. Z vašeho jídelníčku by měla zmizet i tučná masa, salámy a další pochutiny. Jsou totiž plné soli a mnoha nezdravých složek. Naučte se vařit z kvalitního netučného masa. Chutnat vám určitě bude tato čína z vepřového masa.

Pozor na sladké

Váš jídelníček by neměl obsahovat sladké potraviny jako čokoládu, sušenky aj. Cukr v nich obsažený vám škodí a je základem obezity. Nadměrnou konzumací nezdravých sladkých jídel si dokonce můžete přivodit cukrovku. Sladké jídlo je vhodné nahradit například sušeným ovocem či přírodními sladidly jako je javorový sirup nebo med.

Dejte si načas

Aby bylo vaše stravování skutečně zdravé, musíte se zaměřit nejen na skladbu jídelníčku, ale současně i na to, jak a kde jíte. Je extrémně důležité si na jídlo udělat čas. Jíst byste měli minimálně 5 x denně v menších dávkách. Je třeba, abyste na jídlo měli čas, na svačinku minimálně 15 minut, na velké jídlo jako je oběd minimálně 30 minut. Nezapomínejte ani na pití. Na každých vašich 15 kg váhy byste měli denně vypít minimálně půllitr vody. Pijte neslazené vody, naučte se pít minerálky nebo přírodní džusy bez sladidel.